Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Ekim 2015 Pazar

''Medcezir'' Emily Snow (Kitap Yorumu)



Kitap Adı: Medcezir (Tidal)
Yazar: Emily Snow
Yayınevi: Novella 
Çıkış Tarihi: ABD (14 Kasım 2012) - Türkiye (Ocak 2015)
Tür: Tek kitap


Tanıtım: 

'Seni Seviyorum Ama Sen Olmadan Da Yaşayabilirim Sadece Sensizliği Reddediyorum'

Willow Avery, çocukluğundan beri oyunculuk yapan ve imrenilecek bir hayat süren, çok yetenekli bir Hollywood yıldızıdır. Ta ki kötü alışkanlıklar edinip her köşe başında küçük suçlar işlemeye başlayana ve dibi boylayana kadar Yatırıldığı rehabilitasyon merkezinden çıktığında Willow'un etrafında kimse kalmamış, ümitleri yıkılmıştır. Kendini yepyeni bir film projesinin içinde bulduğundaysa karşısına sarışın, yakışıklı ve seksi sörf hocası Cooper'ın çıkacağını ve tüm hayatını değiştireceğini henüz bilmiyordur. Tüm dünyanın gözü yine onun üzerine çevrilmişken ve gelecek ona yeni başlangıçlar vaat ederken Willow, kendini dalgaların akışına bırakır ama geçmişindeki sırlar derisindeki yara izi kadar yakınındadır.





''Boğulurken güzeldi, yüzeye çıkarken mahvoldu.''







*Beğendiğim Alternatif Kitap Kapakları*

                                    




*Karakterler*

Willow Avery, Hollywood'da kendini kaybeden çoğu ünlünün izinden gidip şan ve şöhretin getirdiği para ipiyle pişmanlıklar kuyusuna inmekten çekinmeyen; ancak o yolda ilerlerken yaptığı büyük bir hata sonucu tökezleyip ruhunu parçalayacak bir düşüşü deneyimlediği andan hemen sonra Serenity Hills adlı rehabilitasyona gönderilmiş on dokuz yaşında genç bir kızdır. Bu olaydan sonra hayatının iplerinin kontrolünü anne ve babası devraldığından ve arkadaş olarak adlandırdığı herkes onu terk ettiğinden kendini içi boş bir kukla gibi hissetmek zorunda kalmış; herkesin gözünde büyük bir hayal kırıklığı olduğu hissi gözünü her kapattığında kafasının içerisinde konuşup duran habercilerin sesi ve patlayan flaşlar kadar gerçek bir hal almıştı.


Orada, özgürlüğüne kavuştuğunda bir daha aynı hataları tekrarlayıp bu hapishanenin bir kez daha mahkumu olmak istemediğine karar verecek kadar uzun bir süre kalmıştı ve resmi olarak özgür olduğunda, eski yaşamına geri dönmek istememesinin nedenine sımsıkı tutunmak zorunda kalmıştır. Şimdi ise yeni bir başlangıç yapması için ebeveynlerinin onun için seçtiği yolda gitmek dışında bir seçeneği kalmamış, yıkılma anını kaydetmeye hazır şekilde bekleyen kameralarla boğuştuğu eski hayatından bir parçası da istenmeyen yol arkadaşı olmuştur. Ancak onu kurtaracağını bile düşünmediği sörfçü Cooper ile karşılaştığında deniz ve kumun sakinleştirici hissiyle gün yüzüne çıkmayı bekleyen sırlarını ait oldukları yer olan karanlıkta tutmaya çalışacak, aşk ve beklentilerle dolu bir yazı darbe almamış parçalarını kurtarmaya ve yaralı olanları da onarmaya adayarak geçirecektir.



''Konu o değil zaten. Sensin. İçimdeki en kötü şeyleri ortaya çıkartacaksın.''
''Bir aktris olduğum için mi?''
''Çünkü bana zor zamanlar yaşatacağını şimdiden görüyorum, Wills.''







*Ön Söz*

Teklif'in yorumunu okuduysanız bilirsiniz ki Emily Snow'un çevrilmiş iki kitabını da aynı gün okudum ve şunu söyleyebilirim, iyi ki Teklif'i Medcezir'den  önce okumuşum. Eğer Medcezir'i okusaydım ilk olarak, Teklif'e geçtiğimde bir beklentim olurdu ve bunun karşılığını alamazdım. Teklif de bu kitap gibi zaman geçirmelik, plaj çantanızı kapıp denizin dalgalarının kıyıya yavaşça vuruş sesleri ve güneşin teninizde bıraktığı sıcaklık ile okumalık kitaplardan bir tanesiydi; ancak Medcezir'i kat be kat daha çok beğendim. İkisine de bir beklenti ile başlamamıştım; ama Teklif'den sonra bu kitaba biraz temkinli yaklaştım hayal kırıklığına uğramayayım diye ancak beklentimin galaksiler ötesinde bir kitap çıktı.




*Konu Özeti* (Spoiler içerir.)

Kitap, Willow'un rehabilitasyondan çıktıktan sonra menajeri ile limuzinde yaptıkları bir konuşma ile başlıyor. Menajeri bir film teklifinin fırsat kapısında beklediğini ve kabul etmediği sürece büyük ihtimalle bunun kapısını çalacak son teklif olacağını ve bu yüzden oyunculuğa geri dönmesi gerektiğine ikna etmeye çalışıyor; ancak zamanlamanın çok kötü olduğunu düşünen Willow korkuları doğrultusunda pek sıcak bakmıyor bu teklife. Fakat menajeri son darbesini beş parasız olduğu gerçeğini hatırlatarak koyunca, Willow bu teklifi kabul edecek kadar kapana kısılmış halde olduğunu anlıyor. Baş rolde oynayacağı filmin yapımcısı James Dickson ile bundan beş yıl önce ''Uyuyan Güzel'' filminin modern bir uyarlamasında çalıştıklarından dolayı bu fikre ısınmaya başlıyor ve menajeri ile beraber James'in öğle yemeği davetine gittiklerinde sadece yeni bir başlangıç yapmasına sebep olacak desteği bulmakla kalmayacak, aynı zamanda geleceğinin ve bunu oluşturacak anılarının büyük bir parçası olan insanla da tanışmış olacaktır. 




''Bunu neden yapıyorsun?'' diye sordu kısık bir sesle, ağzıma doğru.
Kabuslarımı uzaklaştırıyorsun, demek istedim ona. Kahretsin, seni tanımıyorum ama seninleyken tekrar hissetmek istediğimi fark ediyorum. Haplara, gürültüye ya da dikkatimi dağıtacak şeylere ihtiyaç duymuyorum.





*Yorumum* 

Ön Söz'de de bahsettiğim gibi yazarın bu kitabını Teklif'ten sonra okuduğum için sevinçliyim çünkü yazar ve kalemi konusunda büyük bir moral oldu bu kitap benim için. Zira aksi yönde olsaydı mutlak bir hayal kırıklığına uğrardım herhalde. Yazarın Türkçe'ye çevrilen ilk kitabıydı Medcezir ve çoğu insan için de yazarla tanışması için bir araç oldu. 


Kitap Hollywood'a bir gönderme yapıyor aslında ve flaşlarla donatılmış sahtelik kokan sahnesinin perdesini aralayıp karanlıkta bırakılmış ama gerçek hayatın bir parçası olan çirkinlikleri ile tanıştıracak bir yolculuğa çıkartıyor. Yazar da etkileyici ve yer yer hüzünlü, yer yer mizaçlı anlatımıyla bu yolculukta bize katılıyor ve sırlarla karşılaşınca ne olacak acaba, diye merak ederken buluyorsunuz kendinizi. İtiraf etmem ki kitabın başları çok durağandı ve biraz zorlayarak ilerliyor gibi hissettim; ancak kitaba yeni insanlar katılınca bunun getirisi olan olaylar kitaba bir serilik kazandırıyor. Willow'un sakladığı sır okuyucu tahmin edecek kadar güzel korunmamış; ama yazarın bunu kasten yaptığı ile ilgili bir his var içimde. Öyle olmasını umuyorum doğruyu söylemek gerekirse, yoksa saklanmak istenmemesine işaret edecek kadar çok bilgi paylaşılıyor bizimle. Ancak konu Cooper olduğunda işler değişiyor çünkü onun hakkında hiçbir şey tahmin edilebilir değildi; en azından gelişini göremeyecek kadar dikkatim olaylarla dağılmıştı. 


Bu ikisi arasındaki ilişkiyi anlamaya çalışmak ve takip etmek sonlara kadar benim için zorlu bir süreçti, zira inişleri-çıkışları çok olan ilişkilerden bir tanesiydi bu da beni biraz geri çekti hikayeden. Ancak sonrasında ilişkilerine odaklanmak yerine konuya ve sadece Willow'un anlatıldığı yerlere odaklanınca geri bağlandım hikayeye. Ancak es geçmemem gerekiyor, hisler işin içine girmeden çok güzel ve komik diyaloglara sahiptiler, birkaç tanesinin altını da çizdim hatta; en son bir kitaba kahkaha atarak güldüğüm zamanı bile unutmuştum, bu kitap iyi geldi bu yüzden.


''Deniz bu sabah aşırı güzel. Dengesiz ve huysuz, ne zaman yamuk yapacağını kestiremezsin. Ama ondan uzak duramıyorum.''






Eksik ya da ne bileyim, garipsediğim bir durum var kitapta, Teklif'te de geçerliydi bu, sonlar sanki alelacele yazılmış gibi hızlı gelişiyor ve tadını çıkararak okuyamıyorsun böylelikle. Yani o son bölüm ve ondan önceki bölümden rahat bir yirmi-yirmi beş sayfa daha çıkardı ve en azından olaylar daha bir yedirilmiş, hisler olaya dahil olabilecek kadar o son oturtulmuş olurdu; böyle gerçekleşmeyince de tatmin edemedi beni maalesef ki sonu. Ancak daha fazlasını okumak benim tercihim olurdu, bu aşamayı hızlandırmak da yazarın tercihi olmuş; kimin beğenip kimin beğenmeyeceği sorusu ucu açık bırakılmış yani. Yinede tek bir kitap olmasından dolayı isterdim ki daha yavaş aksaydı; ama genel olarak kitabı beğendim ve Emily Snow'un diğer kitaplarını okumayı sabırsızlıkla bekliyorum. 

Son olarak da dizi ve müzik göndermelerinden bahsedeceğim, es geçemeyecek kadar güzellerdi çünkü. Kitapta görüp de bilmediğim birkaç müziği dinleyerek okudum hatta kitabı, bir tanesini bu yorumu yazarken dinliyorum. Kitabın başlarında üç yıldızdan daha fazla vermeyeceğimi düşünsem de kitap beni şaşırtarak daha iyi bir hale döndüğünden dolayı daha fazla puan vermeye karar verdim. Bir sonraki kitap yorumunda görüşmek üzere! :)



''Canının yanmasını istemiyorum ama seni düşmekten kurtaramıyorum.''





PUANIM: 4/5!





''BURAYA KADAR OKUDUYSANIZ TEŞEKKÜR EDİYORUM, BU YAZILARIN HEPSİ KENDİ ŞAHSIMA AİTTİR, ALACAKSINIZ LİNKLE ALIN VE BANA HABER VERMEYİ UNUTMAYIN LÜTFEN. BİR SONRAKİ KİTAP YORUMUNDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!''


''The photos that I've used in this post are belong to http://yourreactiongifs.tumblr.com/ .I did not intend to steal or occupy the copyright by any means.''



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML