Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

17 Temmuz 2015 Cuma

''Yarın ve Daima'' Nora Roberts (Kitap Yorumu)

 


Kitap Adı: Yarın ve Daima (The Next Always) 
Yazar: Nora Roberts
Yayın: Epsilon
Çıkış Tarihi: ABD (1 Kasım 2011) - Türkiye (Mart 2013)
Tür: Seri (Inn BoonsBoro Trilogy #1) 



Tanıtım: 

Boonsboro'daki tarihi otel hem savaşı hem de barışı gördü, el değiştirdi, hatta söylentilere göre periliydi. Şimdiyse Montgomery kardeşler ve onların enteresan anneleri sayesinde büyük bir yenilemeden geçiyor.

Tarihi oteli yenileyen mimar olan Beckett Montgomery'nin sosyal hayatı, pizza yiyip bira içerken işten bahsetmekten ibarettir. Ancak ilgilendiği bir proje daha vardır: On beş yaşından beri öpmeyi beklediği Clare.

Kocasını kaybettikten sonra doğduğu kasabaya geri dönen Clare Brewster, yalnız bir anne olarak üç çocuğunu büyütürken kasabadaki kitapçıyı da işletmektedir. Romantizm için çok az zamanı olan Clare, caddenin karşısında yeniden hayata dönen eski otele yakından bakmak istemektedir… hem binaya hem de bu işin arkasındaki adama.

Otelin büyük açılışı yaklaşırken Beckett, Clare için özel bir tur düzenler ve… birdenbire çok özel bir anı paylaşırlar. Bu bir buluşma değildir ama bu kısacık özel an yepyeni bir şeylerin başlamasına vesile olacak, olağanüstü bir maceranın kapılarını onlara açacaktır.



˙·٠•●●•٠·˙*¨`*:•. .•:*¨`*˙·٠•●●•٠·˙

Üçlemenin diğer kitaplarının yorumunu okumak isteyenler için buraya linklerini bırakıyorum: 
2- Son Sevgili (In BoonsBoro Trilogy #2) *tık tık*
3- Bir Umut Daha (In BoonsBoro Trilogy #3) *tık tık*



Seriyi bitirdikten sonra hem hafızamı tazelemek amacıyla, hem de baştan sona neler olmuş gözden geçirmek istediğim için, yorumumu yazmaya başlamak istedim hemen. İlk defa Nora Roberts'ın kaleminden çıkmış olan bir kitabı okumanın verdiği heyecanla başladım kitaba açıkçası. Bu kitap serinin ilk kitabı ve benim akılsız başım ,okuma sırası olarak ilk ve ikinci kitabın yerlerini karıştırıp, yaptığı hatayı da en sonunda fark ettiği için bazı olayların bana karmaşık gelmesi normaldi; ama bu durumun kitap hakkındaki görüşüme etkisi olduğu söylenemez. Zira seri arasındaki olaylar bağlantılı olsa da, serinin odak noktasını oluşturan kardeşlerin hayatı, her kitapta farklı bir tanesinin hayatını mercek altına alıyordu. Kitap gizem, romantizm, ailenin ve biraz da fantezinin akıllara ziyan veren bir uyumuydu. Ancak her şeye başlamadan önce  bir saniyeyi, lütfen, kitap kapaklarının güzelliğine ayırabilir miyiz? Enfesler. Kitapta beni ilk çeken şey bu olmuştu; kapakları bas bas bağırıyordu beni al, diye ve çok mutluyum o sese uyduğuma. Zira kapağı kadar güzel bir kitap bekliyordu beni. 



Olaylar, Clare Brewster'ın kocasını kaybettikten sonra doğduğu kasabaya geri dönmesi ile başlıyor. Beckett Montgomery'de, ilk günden kasabanın değerlerinden biri haline gelecek bir otel inşaatı içerisinde kardeşleri ile beraber çalışıyor. Bu fikir annesi ve vizyonu tarafından ortaya atıldığından beri, kardeşler bu iki yüz yıl boyunca her türlü mutluluğa, üzüntüye, sevince şahitlik etmiş bu yuvayı yaşanabilir bir hale getirmek konusunda çok emek sarf ediyorlar. Otelin her odasının ayrı bir ismi, konsepti var ve bu otele ihtiyacı olduğu klas ve samimi ruhu katmıştı; hoş bir detaydı. Konuya devam ettikçe fantezi dediğimiz ''hayalet'' durumu ortaya çıkıyor ki ilk bir garipsedim. Çünkü o kadar gerçekçi kurgulanmış bir kitaptı ki, biri bana gelse dese ki gerçek hayattan esinlenilmiş, diye, hiç şaşırmazdım. Çünkü kurgusunun gerçekçi olmasının yanı sıra bunu bize hissettirecek ve o anı yaşamamıza yetecek kadar samimi bir yazım mevcuttu. Kitapta çoğu zaman uzun uzun diyaloglar vardı ama onlar da sıkmadan okuttu. Bir an olsun bırakmıyor konu sizi, zira sadece tek bir olay üzerinde durulmamıştı kitapta. Birden fazla durum vardı ve siz birini okurken diğerine geçiş yapıyordunuz. Bu geçişler sıkıntılı değildi, aksine neler olduğunu öğrenmek için merakınızla yarış halinde oluyordunuz. Kitapta belki tek eksik yön diyeceğim mevzu, birkaç zaman sanki roman değil de inşaatta çalışmaya yeni başlayanlar için cep kitabı okuyormuş gibi hissettiğim dönemlerdi. Bu konuda yazarın çokça bilgisi olduğunu görmemiz hoş; yeterli araştırmayı yapmış demek oluyor bu. Fakat bunun dozunu bazen aşırıya kaçırmış gibi hissettim ben. Yine de her kısmını okutuyor kitap, su gibi gidiyor.




Yeni bir romantizm ağırlıklı seri arayanlar için önerim budur, ayrıca Nora Roberts'ın kalemini de beğeniyorsanız beklemeniz için bir sebep yok, hemen başlayın okumaya derim ben. 

Puanım: 4/5!



''BURAYA KADAR OKUDUYSANIZ TEŞEKKÜR EDİYORUM, BU YAZILARIN HEPSİ KENDİ ŞAHSIMA AİTTİR, ALACAKSINIZ LİNKLE ALIN VE BANA HABER VERMEYİ UNUTMAYIN LÜTFEN. BİR SONRAKİ KİTAP YORUMUNDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!''


''The photos that I've used in this post are belong to  http://yourreactiongifs.tumblr.com/ 
.I did not intend to steal or occupy the copyright by any means.''




Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML