Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

21 Şubat 2015 Cumartesi

''Cehennem'' Jamie McGuire (Kitap Yorumu)



Kitap Adı: Cehennem (Requiem)
Yazarı: Jamie McGuire
Yayın: Yabancı
Çıkış Tarihi: Nisan 2014
Tür: Seri (Providence, #2) 


Tanıtım: 

''Işığın olduğu yerde karanlık da vardır.'' 

Nina Grey, Şeytanlarla yaptığı savaşın yaralarını yeni yeni sarıyordu. Geçmişte olanlar çok uzakta kalmış gibiydi. Hem okuluna devam ediyor hem de babasından kalan şirketin başına geçmek için hazırlanıyordu. Her şey normale dönmüştü, geceleri gördüğü kabuslar dışında.

Nina ve nişanlısı Jared için bu kabusların tek bir anlamı vardı: Yaklaşan tehlike ve Şeytanlarla yapılacak olası bir savaş.





Yorumum: 

Çok bekletmeden ikinci kitabının da yorumunu yapmak istedim henüz bu seri hakkında konuşmak hevesindeyken ve belirtmem gerekiyor ki beklentimin aksine, bu kitabı kısa denilecek bir sürede çevirip paylaştılar. Bir sene, hatta iki sene boyunca beklediğimiz devam kitaplarını hesaba katarsak şansımız yaver gitti bu seri için diyebiliriz.

İlk çıktığı güne yakın bir tarihte aldım ve o gün içerisinde bitti kitap. Birinci kitapta söylediklerim haricinde (okumak istersen tık tık) değişen birkaç konu vardı yalnızca. Bunun dışında kitap, yokluğunu sanki bir filmin ortasında verdiğimiz ihtiyaç molası gibi hissettirdi. Zira kitabın daha ilk sayfasında bu serinin büyülü dünyasının içine çekildim ve olayları izlediğim zaman saklandığım gölgelere tekrar sığındım.




***


Karakterleri ele alırsak eğer... Söylemem gerekir ki ilk kitabından belki de en büyük farklardan birisi karakterlerin kişilikleri konusunda ne kadar değiştikleri. Özellikle Nina'nın ne kadar değiştiği konusu hepsinden daha da bir göze çarpıyordu. Daha bir olgun, kararlı ve cesur.  ''Ryan... Ne oldu sana böyle?,'' dedim okurken de birinci kitapta da üstesinden gelmesi gereken bir aşk üçgeninin arasındaydı ve bu yüzden kitapta yaptığı seçimleri sorgulamadım. Şahsen gitmeyi seçtiği yolun işe yaradığını düşünüyorum ve Ryan'ı mutlu görmek, tekrardan, özlediğim bir histi. Claire olaylara daha bir dahil olmuş ve Jared'ın küçük ama asi kız kardeşinden çok gerçek bir savaşçı olma kişiliğini birinci kitapta yansıttığından daha etkili bir şekilde yansıtmıştı. Bex'in sakin ve mantıklı kişiliği olayları ele alış biçimi konusunda yol göstericiydi. Jared Nina konusunda kendinden daha bir emin ve sağlam adımlar atıyor bu sefer ki hayat kurtarıcı bir önlem bu. Ha, bunu gözünüze sokarak değil de yavaş yavaş geliştirerek yapıyor yazar ve belki okurken fark etmeseniz de, kitabın başına dönüp baktığınızda bu farkı kesinlikle görüyorsunuz.

Konunun akış ve yol aldığı şekil konusunda konuşmak gerekirse eğer; kitabın başlangıcından şu an kaldığı kısımlar arasında memnun olmayacağım şekilde gelişen tek bir olay yoktu. Üzüldüğüm, neden böyle oldu, dediğim, anlar oldu tabi ama kitapta değiştirme hakkım olsa tek bir şeyi bile değiştirmezdim konunun gidişatı bakımından. Tüm kitap akıcı bir şekilde gidiyor ve ben okurken kitabı bitirdiğimi son sayfasına gelince fark ettim. Memnun olmadığım bir taraf vardı yalnızca. Evet, güzel bir maceraydı; ama nedense beklediğim kadar da uzun sürmedi. Bilmiyorum, belki benim kitabı heyecanla beklemem ve böylelikle hızlı hızlı okuyup her anında tadını çıkarmak için kendime verdiğim sözü es geçtiğim için de olabilir. Yine de daha uzun olsaydı şikayet etmezdim. Kitabı bitirdiğimde bin bir duygunun içinde sıkışıp kalmış gibiydim ve sonunda böyle hissedilecek bir durum yaşanmasa da içim burkuldu. Belki de serinin bitimine son bir kitap kaldığı içindi, öyle tahmin ediyorum yani.



Puanım: 5/4.5 




''BURAYA KADAR OKUDUYSANIZ TEŞEKKÜR EDİYORUM, BU YAZILARIN HEPSİ KENDİ ŞAHSIMA AİTTİR, ALACAKSINIZ LİNKLE ALIN LÜTFEN. BİR SONRAKİ KİTAP YORUMUNDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!''


''The photos that I've used in this post are belong to http://www.headoverfeels.com/tag/ron-weasley/ and http://uproxx.com/webculture/2014/01/definitive-troy-barnes-gifs-community/ .I did not intend to steal or occupy the copyright by any means.''




















Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML